Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2011

Κατασκήνωτικές ...Σκέψεις


Στον καθένα και στην καθεμία Αρχηγό ξεχωριστά αξίζει ένα μεγάλο μπράβο, γιατί για ένα ακόμα καλοκαίρι, όπως τα τελευταία 101 χρόνια, Λυκόπουλα, Πρόσκοποι, Ανιχνευτές και μέλη του Προσκοπικού Δικτύου θα ζήσουν την μαγική εμπειρία της Κατασκήνωσης, της Μεγάλης Δράσης, του Ταξιδιού.
Προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά, προσπαθούμε να τους παρέχουμε βιώματα και εμπειρίες ζωής. Δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας, για κάτι που ακούγεται απλό, αλλά αποδεδειγμένα στις μέρες μας φαντάζει ακατόρθωτο… Να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο!
Πόσες είναι οι Κατασκηνώσεις που δημιούργησαν φιλίες παντοτινές, στιγμές δυνατές, βιώματα που μας βοηθάνε να καταλάβουμε από την παιδική μας ηλικία ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι που φανταζόμαστε. Να φτιάξουμε την μικρή πολύ καλά οργανωμένη πολιτεία, να ανακαλύψουμε απόκρυφα χωριά του τόπου μας, να ζήσουμε την περιπέτεια της ηλικίας μας.
Όλοι οι κόποι και η ευχάριστη κόπωση, για το που θα βρω χώρο Κατασκήνωσης, τα τρόφιμα, πως θα διαμορφωθεί ο χώρος, το πρόγραμμα να είναι ελκυστικό, να κλείσω γρήγορα εισιτήρια, να έρθουν όλα τα παιδιά, να με εμπιστευτούν οι γονείς.
Με το έντυπο που διαβάζετε, προσπαθούμε να μεταφέρουμε εμπειρίες και απαντήσεις στην τελευταία ανησυχία «Να με εμπιστευτούν οι γονείς…». Για το έντυπο εργάστηκαν χιλιάδες Αρχηγοί που «όνειρο ακριβό τους είχαν κάνει ...να αλλάξουν τον καιρό».
Για το έντυπο μας βοήθησε η 29η Κατασκηνωτική Τεχνική Κλάδου Λυκοπούλων, όπου δόθηκε η δυνατότητα σε όσους συμμετείχαν, να ανταλλάξουν απόψεις για την Παιδαγωγική διάστασή της Κατασκήνωσης. Μας βοήθησε επίσης η πολύτιμη εμπειρία του Γιάννη Μιχάλη που μας έδωσε την αφορμή να μοιραστούμε το αυτονόητο.

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ…
  • ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ - ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ - ΚΛΙΣΕΙΣ - ΤΑΛΕΝΤΑ (ΘΕΑΤΡΟ, ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΛΠ.)
  • ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ...Η ΤΑ ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ (ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙΣ Κ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ)
  • ΑΠΟΚΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ. ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΤΑ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΠΟΔΙΑ
  • ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΥΘΟΥΣ! ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ, ΤΗ «ΣΥΝΔΕΣΗ» ΚΑΙ ΤΗΝ «ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ», ΤΗ «ΜΑΓΕΙΑ» ΚΑΙ ΤΟ «ΑΠΡΟΣΜΕΝΟ». ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙ ΚΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΜΥΘΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ «ΚΟΣΜΟΥ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ»
  • ΑΠΟΒΑΛΛΕΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ «ΚΑΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ» (ΠΧ. ΑΠΛΥΣΙΑ, ΤΣΑΠΑΤΣΟΥΛΙΑ, ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΙΑ, ΒΑΡΙΕΣΤΗΜΑΡΑ, ΒΡΙΣΙΕΣ ΚΛΠ.) ΚΑΙ ΑΠΟΚΤΑ ΚΑΛΕΣ (ΥΓΙΕΙΝΗ, ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΤΑΞΗ, ΕΥΠΡΕΠΕΙΑ, ΚΑΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ, ΕΥΓΕΝΕΙΑ, ΝΟΙΚΟΚΥΡΟΣΥΝΗ ΚΛΠ.)
  • ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΛΕΣ Κ ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΣΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ (ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ)
  • «ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ» ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ. ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΣΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΦΥΣΗ. ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΝΕΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΥΛΙΚΑ ΜΕΣΑ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ). ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΝΑ ΖΕΙ ΑΡΜΟΝΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΦΥΣΗ. ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΜΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ, ΖΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.
  • «ΖΕΙ», ΒΙΩΝΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ, ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ.
  • ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ «ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ» (ΜΟΝΑΞΙΑ, ΓΑΛΗΝΗ, ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ)
  • «ΓΕΥΕΤΑΙ» ΔΥΝΑΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (ΓΕΛΙΟ, ΔΑΚΡΥ, ΧΑΡΑ, ΛΥΠΗ) ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΣΤΙΓΜΕΣ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ (ΒΡΑΔΥΝΑ, ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΑ, ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΗΣΕΙΣ, ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΓΙΑΛΙΑ, ΘΕΑΤΡΙΚΑ, ΤΕΛΟΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ, ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ, ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ)
  • ΒΙΩΝΕΙ ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ (ΦΙΛΙΑ, ΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ\, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΘΕΟΣΕΒΕΙΑ, ΑΝΑΛΥΨΗ ΕΥΘΥΝΗΣ, ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΝΟΜΟΣ Κ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ)
  • ΖΕΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ». ΠΑΤΑΕΙ ΣΤΟ ΓΡΑΣΙΔΙ , ΣΤΟ ΧΩΜΑ ,ΣΤΑ ΒΡΑΧΙΑ Η ΣΤΑ ΒΟΤΣΑΛΑ. ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ Η ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ. «ΑΝΤΛΕΙ» ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΗ. ΞΕΧΝΑ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ, ΚΑΛΩΔΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΜΠΙΑ, ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ, ΣΥΣΚΕΥΕΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.
  • «ΖΕΙ» ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ, ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΣ «ΝΕΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ» ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ. ΝΕΕΣ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΙΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ, ΕΠΙΘΥΜΙΩΝ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ. ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ.
  • ΑΝΑΠΤΥΣΕΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ, «ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ» ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΚΑΙ ΡΟΛΟΥΣ. ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ  (ΠΧ. ΡΟΛΟΣ ΑΝΤΡΑ – ΓΥΝΑΙΚΑΣ) ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ Η ΙΣΟΤΙΜΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (ΑΠΟΔΟΧΗ)
  • «ΖΕΙ» ΧΑΙΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ (ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΑΙΔΙ), ΚΑΝΕΙ ΖΑΒΟΛΙΕΣ, «ΖΕΙ» ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΧΝΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ… ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
  • ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΝΑ «ΟΝΕΙΡΕΥΤΕΙ» ΚΑΙ ΝΑ «ΑΙΣΘΑΝΘΕΙ» (ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ, ΘΑΛΑΣΣΑ, ΠΡΩΙΝΟ, ΒΟΥΝΟ, ΔΑΣΟΣ, ΦΥΣΗ,  ΠΟΥΛΙΑ, ΕΝΑΣΤΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ)
  • ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΝΗ, ΤΗ ΝΟΙΚΟΚΥΡΟΣΥΝΗ, ΤΗ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΤΗΝ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ (ΚΑΛΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ)
  • «ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ» ΔΥΝΑΤΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΕΣ ΦΙΛΙΕΣ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ (ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΠΛΑΝΟ ΜΟΥ ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ)
  • ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ «ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ» ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΟ «ΕΓΩ» (ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ)
  • «ΞΕΚΟΥΜΠΩΝΕΤΑΙ», «ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ» ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ Η ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΑΝΑΓΚΕΣ - ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ - ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΑΙ ΚΛΙΣΕΙΣ.
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΜΟΡΦΗ, ΘΕΤΙΚΗ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΚΑΙ «ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΖΩΗ»
  • ΑΠΟΒΑΛΕΙ ΦΟΒΙΕΣ ΚΑΙ «ΚΟΛΛΗΜΑΤΑ» (ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΝΥΧΤΑ, ΣΥΓΚΑΤΟΙΚΗΣΗ, ΜΟΙΡΑΣΜΑ, ΜΟΝΑΞΙΑ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΓΟΝΕΩΝ)
  • ΓΕΜΙΖΕΙ ΑΠΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ. ΧΟΡΤΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ, ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ ΧΩΡΙΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ!
  • ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ ΤΑΣΗ ΓΙΑ «ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ» ΚΑΙ «ΜΑΘΗΣΗ» ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ (ΓΝΩΣΕΙΣ, ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ, ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ, ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ, ΕΚΠΛΗΞΗ, ΑΠΡΟΣΜΕΝΟ)
  • «ΖΕΙ» ΣΕ ΚΛΙΜΑ ΧΑΡΑΣ, ΕΥΘΥΜΙΑΣ, ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΥ, ΠΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΖΑΒΟΛΙΑΣ
  • ΜΕΤΑΒΑΛΕΤΑΙ ΣΕ «ΗΡΩΑ» ΣΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΤΗΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ, ΤΑ ΒΡΑΔΥΝΑ (ΒΙΩΝΕΙ ΡΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΟΝΕΙΡΕΥΤΕΙ)
  • ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ «ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗΣ» (ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ, ΡΟΛΟΙ, ΔΙΚΑΙΟ, ΑΔΙΚΟ, ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ, ΚΡΙΤΙΚΗ)
  • ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ (ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ), ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ (ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ ), ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ (ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, ΦΑΝΤΑΣΙΑ), ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (ΒΡΑΔΥΝΑ, ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΙΣΤΟΡΙΕΣ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ, ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ)
  • «ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ» ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ, ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ …
Αντί επιλόγου …
Διαβάζοντας ένα λεξικό στην αναζήτηση της λέξης Κατασκήνωση θα βρούμε τον ορισμό «διακοπές στο ύπαιθρο με σκηνές».
Παρατηρώντας ένα παιδί στο τέλος της Προσκοπικής Κατασκήνωσης θα χρειαστούμε αρκετές λέξεις να περιγράψουμε την έκφραση και τα συναισθήματα που έχει…
Εμείς του έχουμε απλά προσφέρει γνώσεις , ικανότητες και συμπεριφορές.

Απλά
Καλές Κατασκηνώσεις σε όλους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου